Sündmus

Raamatupidamise kursus (tasuta) 08 - 21. aprill Viljandi Kutseõppekeskus

1. Sissejuhatus majandusarvestusse (6 audit t)

Majandusarvestuse olemus. Terminoloogia. Äriühingute liigid, osa- ja aktsiakapital. Raamatupidamisvaldkonda reguleeriv seadusandlus. Raamatupidamist reguleerivad organisatsioonid. Infotarbijad. Majandusarvestuse osised: finantsarvestus, maksuarvestus, juhtimis- ja kuluarvestus.

 2. Raamatupidamise korraldamine ettevõttes (22 audit ja 10 pr t) Kokku 32 h

Raamatupidamisdokumentide koostamine ja kajastamine registrites. Bilanss ja kasumiaruanne. Finantselemendid: vara, kohustised, omakapital, tulud ja kulud, nende omavahelised seosed. Majandustehingutest tulenevad bilansikirjete muutused. Kontod. Kahekordne kirjendamine. Lausend. Majandustehingu lausendamine. Korrigeerimis- ja lõpetamiskanded. Praktilised ülesanded ja testid.

3. Palgaarvestus (5 audit ja 7 pr t) Kokku 12 h

Töötasu ja tööjõumaksude arvestuse põhitõdesid. Majandustehingute dokumenteerimine, kajastamine kontodel ja arvestusregistrites. MS Excelis koostatakse palgalehe näidis koos erinevate lisatasude liikidega. Tutvutakse palgaprogrammiga Merit Palk. Andmete esitamine riiklike e-keskkondade kaudu (nt e-maksuameti töötajate register, Haigekassa e-teenused, e-töötukassa, eesti.ee-töövõimetuslehtede edastamine, Vorm A taotlemine töötajatele, avalduste esitamine sots.ametile jms)

4. Maksude arvestus (5 audit ja 5 pr t). kokku 10 h

Käibemaks, tulumaks, sotsiaalmaks, töötuskindlustusmakse, kogumispensioni makse.Erisoodustused ja maksustamine. Ettevõtlusega seotud - ja mitteseotud kulud ning maksustamine. Dividendide maksustamine. Käibedeklaratsiooni ja TSD täitmine. E-maksuameti keskkond (sh maksudeklaratsioonide esitamine, maksude ajatamine, ettemaksukontode väljavõtted ja saldod, käibemaksukohustuslaseks registreerimine ja registrist kustutamine, maksukäitumise hinnang jms).

5. Majandusaasta aruanne (3 audit ja 3 pr t). Kokku 6h

Nõuded majandusaasta aruande koostamisel. Põhiaruanded (bilanss, kasumiaruanne, rahavoogude aruanne, omakapitali muutuste aruanne) . Lisades avalikustatav informatsioon. Audiitorkontroll. Majandusaasta aruande esitamine e-äriregisteri kaudu.Praktiline ülesanne.

6. Raamatupidamisprogramm Merit Aktiva pilveversioon (2 audit ja 8 pr t). Kokku 10h

Programmi tutvustus, dokumentide koostamine, andmete sisestamine. Erinevad aruanded. Varude ja põhivarade arvestus. E-arvete saatmine ja vastuvõtmine. Maksete eksport ja import pankadest raamatupidamisprogrammi. Finantstarkvara ühildamine muude IKT-süsteemidega (nt CostPokcet ja Envoice). Praktiline ülesanne.

7. Lõputöö (4 pr t) 4

Lõputöö koosneb erinevatest praktilistest ülesannetest, mida lahendatakse iseseisvalt. Abimaterjale võib kasutada.

 

Õppekava on koostanud Angela Valner.


Sihtgrupid:
Koolitus on mõeldud täiskasvanud tööealisele elanikkonnale, kes vajavad oma töös raamatupidamise ja raamatupidamise tarkvara ning riiklike e-keskkondade kasutamise algteadmisi ja oskusi. Kursuse sihtrühmale ei ole hariduslikke piiranguid, välistatud on KOV-i ja riigiasutuste töötajad ning õppeasutuste enda personal ja tasemeõppurid;
Maht: 80 akad. tundi
  • Auditoorne: 43 akad. tundi
  • Praktika: 37 akad. tundi

Trainer :
  • Angela Valner
Project manager: Egle Laurimaa, egle.laurimaa@vikk.ee



Lisainfo